Sunday, April 8, 2018

Giant floor cushion

























Dit weekend maakte ik een heel groot vloerkussen af waar ik al langere tijd mee bezig was. Mijn kat ligt al langer op het onafgemaakt deel, en zelfs toen het nog gewoon een streng wol was was ze er niet bij weg te slaan. Kijk maar eens naar dit blogbericht. Dit kussen is 65 x 65 cm en ik gebruikte een haaknaald 12mm en vier strengen Naturalia van Borgo de Pazzi. Het patroon is heel simpel: ik zette een rij lossen op zo breed als het kussen en haakte vervolgens 33 rijen met halve stokjes. Ik maakte twee vierkante en die naaide ik aan elkaar. Het kussen is nu klaar en een keer raden wie er nu al op ligt...

This weekend I finished this giant floor cushion that I was working on for a long time. My cat was sleeping on the unfinished part for the past few months, and even when it were just skeins of yarn I couldn't keep her away from it. Check this blog post about it. The cushion is 65 x 65 cm and I used a crochet hook size 12mm and four skeins of Naturalia by Borgo de Pazzi. The pattern is very simple: I made a foundation chain as long as the pillow was wide and then I just made rows of half double crochet stitches (US terms). I made two giant squares and sewed them together. The cushion is ready now and guess who's sleeping on it...

4 comments:

  1. Super, zo'n kussen past ook overal bij! En mijn katten zijn ook altijd fan van mij haakwerk :-)

    ReplyDelete
  2. Zo eenvoudig ... en daardoor zo mooi!

    ReplyDelete
  3. Mooie kleur!!
    Mooi door zijn eenvoud.
    Heb je een foto van je "kat op kussen?😊

    ReplyDelete