Wednesday, April 19, 2017

Book review

























Als je drie prachtige boeken voor je hebt liggen die heel erg verschillend zijn, hoe ga je dan een review schrijven? Daar heb ik even over na zitten denken, en ik dacht opeens, ik maak er gewoon een mooi overzicht van. Met een paar steekwoorden hoop ik jullie dan te kunnen laten weten hoe ik over de boeken denk en wat ze bijzonder maakt. Je kunt het overzicht hieronder zien per boek. En weet je wat zo leuk is? Aanstaande zondag organiseer ik in samenwerking met Craftlab een giveaway waarbij ik twee keer een pakket met deze boeken weg mag geven. Zorg dus dat je zondag langs komt!

If there are three books in front of you that are very different, how to write a good review? Well, I've been thinking about that for some time, and then I thought it would be nice to make some sort of overview. So with a couple of words I would like to let you know what the book is all about and what makes the book special. You can read the reviews per book below, but as they are Dutch books I didn't write them in English this time. And do you know what's so exciting about all this? This Sunday I'll be organizing a giveaway together with Craftlab in which I'll be giving away two sets of these gorgeous books (in Dutch also). So make sure to visit my blog on Sunday!

Boek: Pluis & haar vriendjes haken
Auteur: Tessa van Riet-Ernst
Aantal pagina's: 96
Kaft: zacht
Patronen: 15 patroontjes gehaakt van pluizig garen. Maar voor wie liever niet met pluizig garen werkt staat er een alternatief garen genoemd wat je later op kunt kammen, zo krijg je toch een pluizige amigurumi.
Wat ik vind: ik vind het een schattig boek. Dat is echt het eerste wat in me opkwam, en dat komt denk ik vooral door de pastelkleuren die gebruikt zijn in het boek. Het aapje is mijn favoriet, maar met de komst van de twee reuzenpanda's naar Nederland mogen die eigenlijk ook niet ontbreken op je to-do lijst. Het panda-patroontje in dit boekje is ook echt heel lief. Het pluizige garen vind ik geen probleem, maar omdat er mensen zijn die het niet fijn vinden is het genoemde alternatieve garen echt heel fijn.

Boek: Meer Kant Haken
Auteur: Sascha Blase-Van Wagtendonk
Aantal pagina's: 96
Kaft: zacht
Patronen: 15 patronen waaronder bijvoorbeeld een sjaal, een omslagdoek, een vest, een deken en een konijnenknuffel. Het boek heeft een romantische uitstraling en het kleurgebruik (vooral blauwtinten) vind ik erg mooi. Bij elk patroon vind je ook een diagram, dus je kunt kiezen of je volgens het diagram haakt of via het geschreven patroon. Mijn persoonlijke favoriet is de kimono, en ik denk dat er voor iedereen wel iets moois in dit boek staat.

Boek: Monsters Haken
Auteur: Kerry Lord
Kaft: hard
Aantal pagina's: 96
Patronen: heel veel verschillende monsters, waarbij je door een ingenieus inklapsysteem in het boek je eigen monster kunt creeeren. De boeken van Kerry Lord zijn heel erg herkenbaar, en om de monsters te haken moet je het niet erg vinden om veel onderdelen te haken. Vind je dat geen probleem en vind je het leuk om zelf op hele eenvoudige wijze een patroon samen te stellen, dan is dit een supermooi boek.

9 comments:

  1. Lijken me erg leuke boeken. Ook apart dat je zelf je monster kunt samenstellen. Ik kom zondag zeker even weer langs.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om de reviews te lezen ! Zo kun je makkelijker een keuze voor ern boek maken . Ik wil graag zondag een kansje wagen ! Fijne avond ! Groetjes Esther (essiebirdies)

    ReplyDelete
  3. Wat een variatie in haakboeken. Als ik die pluizige beestjes zie, dan wil ik toch eens met dat garen gaan haken. Leuk idee om zelf een monster te kunnen bedenken. Kinderen zijn er vast weg van om zo zelf te bepalen welk gehaaktknuffelmonster ze krijgen.
    Wat een handige reviews. Fijn om iets meer over deze boeken te weten. Ik ben de eerste haaksel uit het boek van Sascha al op internet tegengekomen. Ik ben benieuwd hoe de kimono eruit ziet.
    Wie wil niet dit stapeltje haakboeken winnen? Tot zondag (o, nee, zaterdag kom ik ook zeker even langs voor de linkparty).

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  4. Wat een mooie boeken. meer kant haken staat bovenaan mijn lijstje en pluis en haar vriendjes zie ik direct voor me om te gebruiken voor een cadeau voor een collega die zwanger is, ze gaat eind mei met zwangerschapsverlof. Super gaaf dat je deze boeken weg gaat geven. Wie wil zulke mooie boeken nou niet winnen? Ik ben super benieuwd en ik doe echt heel graag mee. Ik kom zondag zeker nog even langs :-D
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ReplyDelete
  5. Het monsterboek heb ik nog niet gezien, lijkt me ontzettend leuk op een eigen monster te kunnen creëren!
    Groetjes Sofie

    ReplyDelete
  6. Dankjewel voor deze reviews; heel nuttig! En ik kom zondag graag nog een keer langs!

    ReplyDelete
  7. Bedankt voor de handige review! Het boek 'Meer kant haken' staat nu zeker op m'n lijstje.

    Fijn weekend! x

    ReplyDelete
  8. Thanks for sharing this blog its very informative and useful for use.

    หีฟิต

    ReplyDelete