Tuesday, November 17, 2015

Hero en de draak





















Wat een leuk boek! Dat is het eerste wat door me heen gaat als ik Hero en de Draak voor me heb liggen. Als ik door het boek blader vallen me een aantal dingen op. De bladzijden van het boek zijn gemaakt van heel stevig papier. Handig, omdat het ook een voorleesboek is. Het boek begint met een uitgebreide uitleg over verschillende haaksteken en materialen die je kunt gebruiken.
Daarna begint het verhaal, en behalve dat ik kan zeggen dat het me aan een sprookje doet denken, zal ik er niets over vertellen want het moet natuurlijk wel spannend blijven! :-) In het boek komen twaalf figuren voor, en die kun je allemaal haken. Een draak, een vos, een hond, een kat en nog veel meer. En natuurlijk Hero, de hoofdpersoon van het boek. De meeste patronen beginnen met het haken van een magische ring. In het begin van het boek staat heel duidelijk beschreven hoe je die maakt. De patronen zijn helder uitgeschreven. Ik vind het een erg leuk boek. Het idee om een voorleesboek te combineren met het haken van de knuffels uit het verhaal vind ik heel erg origineel. Kortom: een mooi boek wat echt een leuke aanvulling is op al bestaande boeken. Het boek is hier verkrijgbaar.

What a lovely book! That's what comes to mind when I have the book Hero en de Draak (Hero and the Dragon) in front of me. When I go through the book a couple of things stand out. First of all: the pages of the book are made out of lovely thick paper. That's really handy, because you can read the story in the book as a bed time story to your kids. The book starts with an explanation on how to crochet and what materials to use.
After that, the story begins. Besides the fact that it reminds me of a fairytale, I won't tell anything about it so you can read it yourself. In the story you will meet twelve individuals, and you can crochet them all. A dragon, a fox, a dog, a cat and a lot more. And ofcourse Hero, the main character of the book. Most of the patterns start with making a magic ring. In the beginning of the book you will find a clear tutorial on how to make a magic ring. The patterns are very clear and I can say I really like the book. I really love the idea of combining a book that you can read for kids with crochet patterns that tell how to crochet the toys that are in the story. So in short: it's a lovely book that really is an addition to all crochet books that are already here. You can buy the book here.

4 comments:

  1. Wat een leuk idee om een voorleesboek en haakboek te combineren. Thanks voor de tip.

    Fijne dag, Margaret

    ReplyDelete
  2. Ik ben zo blij met deze wolwinkel in ons dorp, en het boek is onwijs leuk!

    ReplyDelete
  3. Inderdaad een tof boek. Ik kocht het pas aan voor onze bib. Origineel!

    ReplyDelete