Sunday, March 22, 2015

Combigurumi



I updated my page with free patterns. Click here to see it! - Ik heb de pagina met gratis haakpatroontjes bijgewerkt. Klik hier om er naar toe te gaan! 

Een tijdje geleden kreeg ik dit boek thuisgestuurd. Combigurumi heet het, en dat is omdat er een hele leuke combinatie van patronen in staat. Naast allemaal leuke amigurumi staan er namelijk allemaal bijpassende andere patroontjes in. Bij dit knuffeldoekje wat ik haakte kun je bijvoorbeeld bijpassende slofjes en een bijpassende knuffel haken. En zo staan er heel veel van dit soort gecombineerde projecten in. Het patroontje van het knuffeldoekje was heel goed te volgen, ook al liep het soms een beetje anders dan ik had verwacht en ging ik dus een paar keer de fout in door niet goed te lezen. Maar uiteindelijk is het gelukt en het resultaat vind ik erg leuk geworden. Wat ik vooral leuk vond aan dit patroon is dat de oortjes omhoog blijven staan. Het is zo echt een heel lief hondje geworden.
Er zijn nog een aantal patronen uit dit boek die ik erg leuk vind. De schildpadrugzak is heel erg lief, en de muizenhandschoenen wil ik ook nog eens proberen.
De schrijvers van dit boek zijn Sacha van de blog A la Sascha en Dennis die we natuurlijk beter kennen als DenDennis van deze website. Wil je meer zien van dit boek? Je kunt het hier bestellen, en via het inkijkexemplaar op die site kun je goed zien welke projecten erin staan.

Some time ago I received this book. It's called Combigurumi, and that is because there is a lovely combination of patterns in it. Besides amigurumi there are a lot of matching patterns in it. For instance: the cuddle blanket I made comes with a pattern of matching baby shoes and a  matching dog toy. There are a lot of combined projects in this book. The pattern of the cuddle blanket was very easy to follow, although sometimes I had to use stitches that I didn't expect and that's why I made a few tiny mistakes. But that's because I didn't read well. In the end I finished it pretty quickly and I really love how it turned out. What I really like about this pattern is that the ears stay upright by themselves. It really turned out to be a cute dog. There are more patterns in this book that I really love. I have to make the turtle rucksack one day, and the mice mittens are very cute as well.
The writers of this book are Sacha from the blog A la Sascha and Dennis who we all know better as DenDennis from this website. Do you want to see more of the book? You can order it here and by using the preview option you can see very clear what projects are in the book.

8 comments:

  1. Schattig knuffeldoekje in mooie kleuren. In dit boek staan echt allerlei leuke patronen.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    ReplyDelete
  2. Ontzettend leuk wat je gehaakt hebt! Heb het inkijkexemplaar ingekeken en het is super verleidelijk, maar ik heb nog zoveel op mijn to-do lijstje staan en haakboeken die nog ongebruikt op de plank liggen. Herkenbaar?

    ReplyDelete
  3. Ik ken het boekje verder niet, maar ziet er leuk uit! Ik ga nu nog even lekker neuzen tussen de Link Your Stuff van gisteren.

    Fijne avond! Groetjes, Vera

    ReplyDelete
  4. Superleuk knuffelhondje! Lieve kleurtjes ook. Ik had idd al leuke dingen voorbij zien komen uit dit boek dus die staat ook op m'n wishlist ;)
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    ReplyDelete
  5. Wat een schatje heb je gemaakt en wat een mooie kleurtjes.
    Ik ga nog noet kijken naar het inkijkexemplaar want dan ga ik voor de bijl, en ik heb nog zo veel wat ik graag zou willen maken ha ha ha......

    Groetjes Wendy

    ReplyDelete
  6. The ideas in this book are AWESOME! Is it available in English? I hope so.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't think so Robin, perhaps somewhere in future it will be translated.

      Delete