Sunday, March 17, 2013

De Oranjes





















Van alle boeken die de afgelopen tijd zijn verschenen toverde dit boek toch wel de grootste glimlach op mijn gezicht. Nee, het is geen haakboek. Het is een boek vol breipatronen van de Oranjes. In het boek vind je breipatronen van Juliana, Bernhard, Beatrix, Claus, Willem-Alexander, Maxima en de prinsesjes. Het leuke is dat bij elk hoofdstuk een stukje geschiedenis van het Koninklijk Huis staat beschreven. En zo ontdek je weer allerlei dingen die je niet wist. Over de inhuldiging, over de ontmoeting tussen Beatrix en Claus, over de Prinsesjes en nog heel veel meer. Ik vind het echt een grappig boek. Overigens is de beschrijving van de breipatronen heel duidelijk en vind je voorin het boek een goede uitleg van alle breisteken. Misschien wordt het tijd dat ik mijn breinaalden weer eens uit het stof haal! ;-) Het boek is hier verkrijgbaar.

Of all books that were published lately this book really made me smile. No, it's not a crochet book. It's a book filled with knitting patterns of de Oranjes (our Royal Family). In this book you'll find knitting patterns of Juliana, Bernhard, Beatrix, Claus, Willem-Alexander, Maxima and the princesses. The fun thing is that with every chapter you'll find more information about the history of our royal family. And that's how you'll probably read about all sorts of things you didn't know about them. About the inauguration (that will take place on the 30th of April in Amsterdam), about the encounter between Beatrix and Claus, about the princesses and lots more. I really think it's a fun book. By the way, the knitting patterns are very clear, and in the first part of the book you'll find a good description of all knitting stitches. Perhaps it's time I'll try to find my knitting needles somewhere! ;-) The book is available here.

7 comments:

  1. Ja ik heb al twee willems gezien in mijn winkel. Echt leuk. Ik haak ook lekker uit je boek. Appels en peren voor aan een ketting. Groetjes Paula

    ReplyDelete
  2. Leuk boek hoor.
    Ps..heb je gezien dat de blogs gaan veranderen......zo niet..check even bij creaties en stuff van me zus Jenneke..ff ter info
    Lieve groet Hester

    ReplyDelete
  3. ha ha ze verzinnen ook vanalles he....dadelijk gaan ze nog een popke van mij uitbrengen whaaaaa ( ja ja ik droom verder )

    lieve groet jenneke

    ReplyDelete
  4. Ziet er erg grappig uit. Maar ja breien...Ik wacht wel op het boekje van Christel van der Krukkert. Haken gaat me iets beter af.

    ReplyDelete
  5. Lijkt mij een interessant boek en het zou goed kunnen verkopen dit jaar met het oog op de troonswisseling dit jaar...

    ReplyDelete
  6. Wat zien ze er schattig uit, het is een prachtig boek. Ik denk wel dat het veel mensen aanspreekt.

    ReplyDelete
  7. Thank you for hosting this lovely party! The book sounds wonderful! -Marci @ Stone Cottage Adventures

    ReplyDelete