Monday, July 30, 2012

About a newspaper and a magazine























Ik had het al gehoord maar toen ik laatst de supermarkt uitliep zag ik 'm ineens: Luuk van Knottenwol in het Haags Straatnieuws! Luuk werkt in de winkel van Francis en de eerste keer dat ik hem ontmoette was hij met sateprikkers hele kleine konijntjes aan het breien. In het interview vertelt Luuk over hoe hij vijf van zijn huisgenoten (ook mannen) aan het breien heeft gekregen. Een erg leuk interview! Het straatnieuws is inmiddels niet meer te krijgen, maar als iemand interesse heeft in mijn exemplaar, laat het dan via een reactie hieronder even weten (onder het motto: wie het eerst komt wie het eerst maalt).

I'd already heard it, but when I left the supermarket just recently I suddenly saw it: Luuk of Knottenwol in the Haags Straatnieuws (a newspaper that's being sold in The Hague by homeless people). Luuk works in the shop of Francis and the first time I met him he was knitting really tiny bunnies with mini wooden sticks. In the interview Luuk tells about how he got his five housemates (also men) into knitting. A really nice interview! The Haags Straatnieuws is not available anymore, but if someone is interested in my issue, just leave a comment below (the winner will be picked on a first-come-first-serve-basis).


En dan kreeg ik laatst ook nog een tip over Simply Crochet. Een eenmalige uitgave van de uitgevers van Simply Knitting. Ik bestelde hier een exemplaar maar volgens mij is er nu alleen nog maar een digitale versie verkrijgbaar. Eigenlijk koop ik nooit tijdschriften, maar deze vond ik echt de moeite waard. Er staat een leuk interview in met Lucy van Attic 24, er zit een handig boekje bij met haaktutorials en er staan een aantal patroontjes van hele mooie granny squares in. Alles bij elkaar vind ik het een erg leuk tijdschrift en ik hoop dat het niet bij een eenmalige uitgave blijft.

And then somebody told me about Simply Crochet. It's a single issue from the makers of Simply Knitting. I ordered an issue here but I think there are only digital issues left. Actually I never buy magazines, but this one really was worth it. There's a nice interview with Lucy of Attic24 in it, it has a cute little book with crochet tutorials attached to it and there are a few patterns of really nice granny squares in it. All together I really like this magazine and I really there are more to come.

7 comments:

  1. Goh wat leuk dat jij je eigen beschikbaar stelt zeg! ik zou hem ook wel heel graag willen hebben voor mijn zus. Zij woont in Duitsland en regelmatig sturen wij dingetjes naar elkaar. Zij mij vaak haakwerk, is haar hobby! Dus als verrassing voor haar zou ik deze heel graag willen sturen. Ik begrijp dat er wel meer intresse hebben dus ik wacht gewoon af.

    Zonnige groetjes,
    Thea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je kunt mij trouwens bereiken op fam.tenbrinke@live.nl

      ;) groetjes,
      Thea.

      Delete
    2. Hoi Thea!
      Ik ga je meteen mailen want het straatnieuws is voor jou!
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  2. Leuk verhaal van die Lukk en dat magazine....wauwie,ik heb eens gegoogeld maar helaas alleen als app voor op apple te koop1ja en die heb ik geen als mijn zoon een ipod,ha,ha....wat staan daar mooie dingen in zeg...baal,baal,jammer dat hij niet meer verkrijgbaar is,een heel mooi magazine!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    ReplyDelete
  3. Wat super gaaf zo'n man die breit! Ik ga gelijk even een kijkje nemen in de Knotten Wolwinkel en natuurlijk het tijdschrift bekijken. Bedankt voor de leuke tips!

    ReplyDelete
  4. P.s. Heb je nog een straatnieuws over? Ben toch wel heel benieuwd!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Annet, helaas! Ik heb 'm niet meer :-( Thea heeft hem als het goed is vandaag ontvangen en het was mijn enige exemplaar.
      Groetjes, Annemarie

      Delete