Sunday, March 18, 2012

Giant Doily Rug




Dit prachtige grote vloerkleed (Giant Doily Rug) is gemaakt door Emma. Emma is een van de vier vrouwen die de blog The Handmade Rainbow beheert. Via deze blog, waar Emma geinterviewd wordt over het vloerkleed, kwam ik terecht op The Handmade Rainbow en vervolgens heb ik Emma gevraagd of ik haar foto's mocht gebruiken op mijn blog. Gelukkig zei ze ja! Is het niet prachtig en inspirerend? Helaas heb ik geen idee waar je de katoen kunt krijgen die Emma heeft gebruikt, anders had ik er zeker zelf een gemaakt. Bedankt dat ik je prachtige project mocht laten zien op mijn blog Emma!

This gorgeous Giant Doily Rug was made by Emma. Emma is one of the four women behind the blog The Handmade Rainbow. Via this blog, where Emma was interviewed about this Giant Doily Rug, I ended up at The Handmade Rainbow and that's when I asked her if I could post her pictures on my blog. And I'm glad she said yes! Isn't this lovely and inspiring? Unfortunately I have no idea where to get the cotton Emma used, otherwise I would have made one myself. Thanks a lot for letting me share your lovely project on my blog Emma!



Pin It

11 comments:

  1. Mooi hè! Ik ben zelf ook aan het experimenteren met oude patronen voor kleedjes in zpagetti, dubbele draad wol en touw. Ik zit al een tijd te kijken naar de rol met mooie glanzende witte touw bij de plaatselijke bouwmarkt. Ik denk dat dat aardig in de buurt komt van bij dit kleed gebruikt is. Enige nadeel is wel dat dit vaak te stug is om mooi strak te buigen (dus dan worden je stokjes niet zo mooi.) Nu ik er over nadenk... ik heb een punnik-apparaat, daar kan ik met mooie katoen natuurlijk een dik koord van maken dat toch vrij soepel is... Weer een idee in mijn hoofd erbij, wel ja, daar zit nog niet genoeg!

    ReplyDelete
  2. dat is inderdaad prachtig ! en nadat ik er eentje kocht in de lolly pop up store in antwerpen, heb ik beslist om zelf ene doilyvloerkleedje te haken van zpagetti... Als ik eens de tijd vind...

    ReplyDelete
  3. The cotton that Emma used is a heavy duty pipping cord. you should be able to get it from an upholsterer or even at a craft store, just look for thick cushion pipping cord.

    ReplyDelete
  4. Dit is heeeel inspirerend. Wauw!

    ReplyDelete
  5. Wat een geweldig idee! En na even "googlen" ben ik al heel snel hierop terecht gekomen: http://www.botmanbv.nl/nl/webshop/menu/meubelfournituren-1000/article/bieskoord-10-mm-katoen-c-150-mtr-rol
    Waarvan de rol op de foto heel veel lijkt op die van Emma !
    En net als Pien: We slaan het idee weer op!

    ReplyDelete
  6. zo onwaarschijnlijk mooi! zo'n vloerkleed wil ik ook wel!

    ReplyDelete
  7. @Anita oh wat gaaf! En dat is ook helemaal niet duur... ik ben zelf nog gaan googelen op scheepstouw en vond toen dit
    http://rvr.mycloudnas.com/kroontjevanmaarssen/index.php?option=com_content&view=article&id=291:scheepstouw&catid=13:allerlei-accessoires&Itemid=10
    Enfin, als iemand het ooit gaat maken en/of af krijgt, laat het dan vooral weten!

    ReplyDelete
  8. I love the rug. Can I get the pattern?
    Sharon Hopkins
    grandmahoppy@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Volgens mij zou je het ook mijn t shirts kunnen doen op internet staat precies de uitleg hoe je de t shirt Moet knippen zodat je een mooie draad krijgt Ik ga het denk Ik proberen

    ReplyDelete