Saturday, May 8, 2010

Het begin is er...





Eergisteren ben ik begonnen aan mijn deken. Inmiddels is het niet meer alleen een deken, maar moet het ook meteen een sprei zijn voor op mijn bed. Ik heb 200 steken opgezet zodat de breedte uiteindelijk ongeveer 1.40m wordt.

The day before yesterday I started working on my blanket. It's not only going to be a blanket, it has to be a beadspread as well. I've casted on 200 stitches so the width will be about 1.40m.





Omdat ik negen kleuren ga gebruiken, moet ik 27 banen haken van ongeveer 8cm om een lengte van iets meer dan 2.00m te krijgen. Omdat ik ongeveer 1 baan per avond kan doen zal het nog wel even duren voordat de deken af is. (-:

Because I'll use nine colours, I have to make 27 rows of about 8cm to get a length of about 2m. Because I'll make 1 row in an evening, it will take some time before it's finished. :-)



8 comments:

  1. Oooh wat gaaf.
    Welk nummer is je haaknaald?
    Ik wil ook telkens beginnen maar komt maar niets van.
    Toch maar eens gaan doen denk.

    ReplyDelete
  2. Hoi! Ik gebruik haaknaald nr 5. Ik had het plan ook al heel lang en nu ik eenmaal begonnen ben begin ik het steeds leuker te vinden.
    Groetjes,
    Annemarie

    ReplyDelete
  3. beautiful colours... great hook, where did you get it?

    ReplyDelete
  4. Hi Elsy, Thanks! I bought the yarn and the hook in a shop near my house. I don't think you can get it anywhere from the internet. At least I haven't found it yet. The yarn is called Lana Grossa Uni Star.
    The hook is from Lana Grossa as well. I think it is size UK6. Here it is size 5mm.

    ReplyDelete
  5. Ooohhhh, jij bent (net als ik) aan iets nieuws begonnen.
    Het ziet er nu al prachtig uit. Mooie foto's, zo op de witte stoel.

    Fijn weekend!

    ~X~ Karin

    ReplyDelete
  6. Zooooo megaproject! Wel lekker. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat maar ik weet nu al zeker dat het super gaat worden!

    ReplyDelete
  7. Ik wil zo graag een sprei gaan maken voor op mijn nieuwe bed.
    Heeft u een afbeelding/patroon van deze sprei, ben erg benieuwd hoe hij er uit is komen te zien.

    Vriendelijke groet,
    Carla van de Ven

    ReplyDelete
  8. Hoi Carla, ik heb volgens mij geen afbeelding van hoe hij is geworden toen hij af was. Als je hier klikt: http://annemarieshaakblog.blogspot.nl/search/label/deken dan zie je wel een paar voorbeelden van dekens die (bijna) af zijn en grotendeels te zien. Succes!
    Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete