Sunday, January 31, 2016

Crochet Toddler Shirt - Free pattern






















Als je me de laatste dagen op Instagram hebt gevolgd, dan heb je gezien dat ik aan het experimenteren was met MillaMia Aran garen, een heel mooi garen uit Zweden. Het is 100% wol (extrafine merino) en voelt daarom reuzezacht aan. Het eerste wat daarom in me opkwam was om een trui te maken. Het truitje hierboven heeft een kleutermaat (ongeveer 25,5 cm breed en 24 cm hoog). Het patroontje is gratis hier te downloaden. Als je het bestand download ontvang je een PDF-document met een patroon in US terminologie, UK terminologie en een Nederlandse versie. Alles staat dus in 1 document.
Ik gebruikte een haaknaald 4mm. Het garen kun je hier bestellen. Ik gebruikte de kleur Stone (202) en had drie bollen nodig. Let op: er is ook een dunnere variant van dit garen beschikbaar. Dat kun je uiteraard ook gebruiken voor dit patroon, maar het formaat wordt dan uiteraard wel anders.
De verzendkosten (klik hier) zijn 7,50 euro. Bestel je voor meer dan 50 euro, dan betaal je helemaal geen verzendkosten. Kortom: bestellen in het buitenland hoeft helemaal niet duur te zijn. En het wordt ook nog eens snel en leuk verpakt bezorgd.
Ik heb nog wat bollen over, dus ik ga nog even verder met experimenteren. Vind je dit truitje leuk? Blijf me dan volgen want ik ga nog een ander truitje (of misschien wel een jurkje?) maken van ditzelfde garen. Een fijne zondag gewenst!

If you followed me on Instagram the past few days, you have probably seen that I've been experimenting with MilliaMia Aran yarn, a very lovely yarn from Sweden. It's 100% wool (extrafine merino) and it is incredibly soft. So the first thing that came to mind was to make a sweater. The sweater above was made in a toddler's size (about 25,5cm wide and 24cm high). You can download this pattern for free if you click here. If you download the PDF-document you will get a pattern in US terms, UK terms and in Dutch. So all in one document.
I used a crochet hook size 4mm. You can order the yarn here. I used the color Stone (202) and I needed 3 balls for the sweater. Please  note: there is also a Sport version of this yarn (crochet hook size 3.25mm). You can use that as well for this sweater, but the size will be different of course.
If you click here you can see the delivery costs, this might be interesting as not all of you live in the UK.
So, I still have some yarn left so I'll continue experimenting. Do you like this sweater? Stay tuned because I'll be making another sweater (or maybe a dress?) with the same yarn. Enjoy your Sunday!

9 comments:

  1. Wat een schattig truitje is het geworden. Het garen ken ik niet maar als ik dit hoor wil ik het ook proberen haha
    Fijne dag!
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk, lief, mooi truitje......Daar kan een peuter meisje zo in rond lopen.

    ReplyDelete
  3. So pretty! Thank you for the pattern! Darlene P.

    ReplyDelete
  4. Lief shirtje! Mooie kleur ook. Ik ga eens kijken waar je het hebt besteld.

    ReplyDelete
  5. So cute! Thanks for lending your creativity to the Thursday Favorite Things Blog Hop! I also pinned this to the Thursday Favorite Things Pinterest Board.

    Shellie
    www.thefabjourney.com

    ReplyDelete
  6. Omg, this is cute - thank you for sharing :)

    ReplyDelete
  7. Heel erg lief dat truitje n,maar ik kan het niet downloaden ,het werkt niet .
    Zal het ook zo graag willen maken.
    Groetjes en een fijn weekend .
    Geerke

    ReplyDelete