Thursday, November 15, 2012

For Charity





De laatste tijd krijg ik regelmatig de vraag of ik weet van goede doelen waarvoor je kan haken of breien. Ik heb zelf ooit heel veel vierkantjes gehaakt voor dekens voor Knit-A-Square, en na wat rondgevraagd te hebben heb ik hier een overzichtje van nog meer goede en betrouwbare doelen waarvoor je kunt haken of breien. Voor de meeste projecten kun je het hele jaar door breien of haken, dus ga vooral gauw aan de slag want alle projecten zijn mooi en ze hebben allemaal jullie hulp nodig. Weet jij nog een mooi project? Zet die dan in een reactie onder dit blogbericht en ik voeg 'm aan de lijst toe.
p.s. vergeet je trouwens niet mee te doen aan de Giveaway?

Lately I received a lot of questions about knitting or crochet for charity. I did crochet lots of squares for blankets ones for Knit-A-Square, but when I asked around I could add a few more good projects to my list. You can find that list below. For most projects you can knit or crochet all your round, so go and make something pretty because all projects need your help. Do you know another project? Then leave a comment below and I'll add the project to the list.
p.s. don't forget to enter my Giveaway!

Knit-A-Square
Softies for Mirabel
Sibol
SaveTheChildren
Poekie
PostVoorKanjers
Kika
Innocent
Voedselbank Delft
Kerstboom in de lente
Mother Bear Project

13 comments:

  1. Ik heb tot nu toe alleen voor Poekie knuffels gemaakt, zal ook de andere linkjes eens bekijken, bedankt!!

    ReplyDelete
  2. Bedankt om het Poekie-project op je lijstje te plaatsen, super!!! Binnenkort bestaat het project 1 jaar, en vieren we feest (met een paar prachtige prijzen!!).
    Poekie brengt nu handgemaakte knuffels naar het UZ Gent en UZ Leuven... en binnenkort ook naar het UZ Antwerpen! Goed hé... en zo hartverwarmend! :)
    Poekie gaat ook eens een kijkje nemen bij de andere Goede Doelen!

    Groetjes! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Graag gedaan hoor! Ik vind het een supermooi project. Als het even kan stuur ik je dit jaar nog een bijdrage :-)
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  3. dit is nog een link..
    http://www.blijdatikbrei-mkp.nl/een-kerstboom-in-de-lente-171/
    en ook te zien op mijn eigen blog..
    de aktie duurt tot 20 december.. en je breit of haakt dus wanten en of sokken voor roemenie.
    groene!! want er wordt eerst een kerstboom van gemaakt voor het effect en het mooie plaatje.. op mijn blog heb ik een plaatje van de boom van vorig jaar.

    ReplyDelete
  4. Goede morgen,
    Ik werk in de ouderen zorg en we zijn voor de fancy fair in december kleedjes aan het breien. Nou vind ik het kleedje wat boven op de foto staat ook heel erg leuk! Heb je daar misschien een patroon van?
    De goede doelen zijn super! Heb er al een aantal bekeken!

    Groetjes Marierke

    ReplyDelete
  5. He wat goed, ik was mij dat laatst toevallig aan het afvragen. Ik ga het onthouden en er eens een uitzoeken.

    ReplyDelete
  6. Ik zit me rot te haken en breien voor Postvoorkanjers, Innocent, hartjes haken en Save the children. Ik ben lekker bezig en het is voor het goede doel. En dat voelt goed!

    ReplyDelete
  7. Wat goed zo'n rijtje met goede doelen. Zelf haak ik ook nog voor dehttp://www.thetoysociety.blogspot.nl/ en destijds heb ik beren gehaakt voor www.motherbearproject.org

    ReplyDelete
  8. Wow, ik ben nu dus druk bezig met mijn actie voor de voedselbank, maar de andere doelen zijn natuurlijk ook geweldige initiatieven. Inderdaad breien/haken voor het goede doel voelt goed, dat is waar de decembermaand toch voor staat!

    ReplyDelete
  9. Thank you for these links! I've been trying to find some way I can help others with my crochet. This is the perfect start.
    Jessica

    ReplyDelete
  10. Hoi Annemarie,

    Zou mijn goede doelen actie er ook bij mogen?
    Ik zamel zelfgemaakte knuffels in voor kinderen in het Ziekenhuis. Het gaat dit jaar naar TerGooiZiekenhuizen en Kinderoncologie Rotterdam. (Ben het begonnen toen ik het Blog van Poekie las, alleen is dit voor kinderafdelingen in Nederland).
    Ik hoor graag van je!

    Hobby Groet,
    Maaike
    http://hobbywerkjes-kinder-knuffels.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  11. Momenteel ga ik beginnen met het haken van mutsen en sjaals voor de Kledingbank Zaanstad. Je kunt hier ook aan meedoen. Je kunt op werkdagen van 9:00-12:00 uur inleveren op het volgende adres: Noorderhooftstraat 187, Krommenie

    ReplyDelete
  12. Ook wij breien voor Roemenie. Het is begonnen met het maken van lappendekens, maar inmiddels breien wij, met behulp van heel veel mensen via internet, van alles. Poncho´s zijn erg in trek bij de meiden in Roemenie.
    Het leuke bij ons is dat je ook gewoon lapjes kan opsturen en die dan door onze haakdames aan elkaar gezet worden.
    Meer kan je lezen op www.delappendekensclub.blogspot.nl
    Groetjes,
    Willy

    ReplyDelete